سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد یعنی اطمینان یافتن از اینکه سایت شما به نحو شایسته ای جایگاه خود را در موتورهای جستجو بیاید و در معرض دید مخاطبان مورد نظر قرار بگیرد. سایت های ارائه خدمات جستجو (Search) معمولا هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند . ولی عموما 10 نتیجه در صفحه نخست دیده می شوند.آمارها حاکی از آن است که تنها 7% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور می کنند.این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول یا همان (Top ten) را می رساند بنابراین برای معرفی محصولات و خدمات خود تنها راه اندازی یک وب سایت کافی نیست بلکه شیوه نمایش محصولات و خدمات در سایت، نحوه قرارگیری آنها در سایت، ساختار سایت، نحوه دیده شدن سایت از منظر کاربر و رتبه ی سایت در موتورهای جستجو نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
فناوری اطلاعات وریا با در اختیار داشتن نیروهای با تجربه و مسلط به جدیدترین تکنیکهای بهینه سازی وب سایت و انواع استراتژی های تکنیکی قادر است وب سایت شما را براى گوگل و هر موتور جستجوگر دیگرى در دسترس و بهینه نماید و بتواند برای پروژه های بزرگ و کوچک در حوزه های مختلف کسب و کار راه کارهای مناسب ارائه نماید.

این راهکارها شامل:

  • طراحی استراتژی سئو اختصاصی مبتنی بر اهداف بازاریابی مشتری که باعث افزایش کیفیت تجربه‌ی بازدیدکننده‌ی وب سایت، افزایش بازدید از صفحه، افزایش زمان حضور کاربر در وبسایت، افزایش نرخ تبدیل به کلیک در نتایج موتورهای جستجو می شود.
  • مشاوره و راهنمایی جهت یافتن کلمات کلیدی که بیشترین بازده برای سایت و بیشترین سودآوری را برای کسب و کار شما داشته باشد که به طور تخصصی شامل ادغام عبارات کلیدی، برجسته سازی کلمات کلیدی، آنالیز مفاهیم نهفته، کلمات کلیدی اصلی و مترادف کلمات کلیدی می باشند
  • مشاوره و اجرای سئوی محلی(حدود 70 درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند و درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.)
  • مشاوره و راهنمایی طراحی سایت و تولید محتوا (متن، گرافیک، مدیا)
  • بررسی سئو فنی سایت (Technical SEO) و برطرف کردن مشکلات سئو سایت (Technical, On-Page, OFF-Page)
  • آنالیز رقبا (Competitive Research)
  • آنالیز سرعت سایت و پیشنهاد راهکارهایی جهت کاهش سرعت لود سایت از طریق بهبود محتوا مانند بهینه سازی تصاویر و ویدیوهای سایت
  • بهینه سازی نرخ تبدیل سایت Conversion Rate Optimization
  • معرفی روش های ایجاد Call to Action
  • مشاوره استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت افزایش بازدید
  • به کارگیری روش های صحیح دریافت بک لینک
  • یافتن بک لینک های مضر برای سایت و برطرف کردن آنها
  • مشاوره برای نحوه کار با الگوریتم های جدید گوگل

 

3 بخش کلیدی سئو در ادامه آمده است:

 

سئوی داخلی (ON Page SEO)

به تمام فعالیت هایی که داخل سایت به منظور بهینه سازی محتوای صفحات انجام گردد سئوی داخلی گویند.در سئوی داخلی سعی می‌کنیم وب‌سایتمان را بر اساس استانداردهای تعریف‌شده از سوی گوگل، بهینه‌سازی کنیم. منظور از کلمۀ سئوی داخلی این است که در این بخش تمامی تغییرات بهینه‌سازی در داخل وب‌سایت انجام می‌شوند. این استاندارد ها شامل انتخاب درست پارامترهایی است که برخی از آن هادر زیر لیست شده است:

تعیین تایتل صفحات
عنوان صفحه همان رشته کلماتی است که در صفحه ی مرورگر به نمایش در می آید و بهتر است کلمه ی کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را شامل شود

دیسکریپشن
دیسکریپشن یا توضیحات همان اطلاعاتی است که توسط موتورهای جستجو در صفحات نتایج نمایش داده می شود که باید شامل کلمات کلیدی باشد و نظر کاربران را در نگاه اول جلب کند.

هدینگ
هدینگ برای مشخص کردن تیترهای موجود در متن صفحات ایجادشده‌اند و سایز آن‌ها به ترتیب از H1 تا H6 کوچک‌تر شده و از اولویت آن ها کاسته می شود.

استفاده از تصاویر کم حجم
برای افزایش سرعت بارگزاری صفحه استفاده می شود.

کشینگ
باعث افزایش سرعت قابل توجهی در هنگام بارگزاری سایت می شود.


سئوی خارجی (Off-page SEO)

به فعالیت های خارج سایت به منظور بهینه سازی محتوای صفحات سئوی خارجی گویند. بیشتر فعالیت هایی در Off-page SEO انجام می شود اساساً مربوط به Link building یا لینک سازی است
لینک فالو (follow): لینکی است که توسط ربات های اینترنتی قابل پیگیری باشد. لینک فالو در واقع همان لینکی است که از مطالب شما در یک سایت دیگر قرار گرفته است.
لینک نوفالو(nofollow): لینکی که توسط ربات های اینترنتی پیگیری نشود و از نظر آنها اهمیت نداشته باشد. در واقع لینکی است که به سایت دیگری اشاره نمی کند
وزن لینک: محل قرارگیری لینک در صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر چه لینک به بالای صفحه نزدیک تر باشد اهمیتش بیشتر است.
بک لینک (backlink) : منظور کسب لینک از سایتی دیگر به منظور معرفی سایت مبدا است.


سئوی فنی (Technical Seo)

منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. هدف سئوی فنی، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و تسریع فرآیند بررسی آن است.